Česko proti chudobě: Reportáž bangladéšské televize z bourání OP Prostějov je mystifikace

Led 29, 2015
1022 přečtení

Video natočil režisér Filip Remunda pro neziskové organizace. Zjistila to MF Dnes

David Sekanina

banglades TV

Repro: ceskoprotichudobe.cz

 

Prostějov – Mladá fronta Dnes přinesla dnes odpoledne na svých internetových stránkách zajímavou zprávu, v níž se říká, že video zaznamenávající vysílání bangladéšské televize o demolici OP Prostějov, je mystifikací.

Vše zinscenoval režisér Filip Remunda, který má na kontě známou filmovou mystifikaci Český sen. Klip, v němž takzvaná TV Bangladesh uvádí ve večerním zpravodajství jako hlavní zprávu dne reportáž z bourání oděvní továrny v Prostějově, je podle idnes.cz součástí kampaně neziskových organizací proti chudobě, která má upozornit na otrocké podmínky při výrobě textilu v Asii.

Radní Smetana nic netušil

„Těsně před odstřelem OP jsem zvažoval, že by se demolice naší největší textilky mohla stát inspirací dokumentárního filmu o tunelářských praktikách českých zlodějů. Nakonec jsem tento mocný obraz investoval do spotu TV Bangladesh. Jde o přátelskou mystifikaci. Snažili jsme se, aby se výsledný tvar co nejvíce podobal vysílání televize z Bangladéše. Všechny ostatní informace ve spotu jsou pravdivé. Zvláštní redaktorku hraje Nadirah Mujumdar, první bangladéšská televizní reportérka. Všechny zpovídané bývalé zaměstnankyně OP včetně prostějovského radního Pavla Smetany jsou reálné postavy, které ve spotu hovoří samy za sebe,“ cituje idnes.cz režiséra Filipa Remundu.

Nadsázka jako zrcadlo

Článek, který přebírá většinu textu z webových stránek kampaně Česko proti chudobě, přináší také vyjádření jejího koordinátora Tomáše Tožičky.

„K vytvoření mystifikační kampaně nás vedla snaha ukázat, že nás napříč kontinenty mohou spojovat události, které se zdají být vzdálené. A je právě úkolem zpravodajství tyto informace přinášet. Protože se však zprávy stávají čím dál banálnějšími a stereotypnějšími, je nadsázka a humor vhodnou formou, jak jim nastavit zrcadlo a přitom přinést podstatné informace do veřejného prostoru. Naše klipy TV Botswana a nyní Bangladesh TV ukázaly, že se to daří.“

Video předstírající zpravodajství z Bangladéše vidělo na You Tube více než sto tisíc lidí.

Video a bližší informace zde…

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *